studiOphile Online Magazin

Hamarosan új oldalt nyitunk a professzionális hangtechnika iránt érdeklődőknek. Terveink szerint az oldal reklám mentes lesz, tehát nem vagyunk normálisak.

 

Viszont bármelyik gyártó cég, vagy forgalmazó cég, vagy szolgáltató cég megrendelhet tőlünk kritikát (méréseket, technikai elemzést, piaci összehasonlítást), ha vállalja az objektív megmérettetést, és ha az eredmény pozitív, akkor megkapják a számukra lehető legjobb reklámot, amit idővel az olvasói vélemények is támogathatnak, megerősíthetnek majd.

 

Ezzel nem állítjuk, hogy nálunk van az egyetlen igazság, de Intézetünk tudásbázisa és lehetőségei módot adnak arra, hogy egy hangtechnikai termékről, szolgáltatásról bárki által megismételhető, ellenőrizhető véleményt alakítsunk ki.

 

Nyilván minden termékgyártó pontosan tudja, hogy mit gyárt, de előfordul, hogy a termék árazása és reklámja nem tükrözi a termék valódi értékét. Mi azokat a gyártókat és szogáltatókat szeretnénk segíteni, akiknek elegük van a hamis marketinggel piaci előnyt (és néha durva előnyt) szerző szereplőkből. 

 

A piac másik szereplője a vásárló, a mai világ kifinomult marketing fogásaival könnyen befolyásolható, átejthető vásárló. Gondoljunk az utóbbi húsz év alatt kiteljesedett "hangosság háborúra". A marketing fogás az, hogy a vevő a hangosabbat választja. Ma minden gitárt látott zenész tudja, hogy a zenének üvöltenie kell, másokat túlüvöltenie. Ha kell, ha nem. Ezért az ember zenéjéből jószerivel már csak az üvöltés maradt. Húsz év kellett hozzá, hog győzzön a józan ész. Két éve létezik egy ITU-EBU ajánlás, amit a rádió és TV társaságok fokozatosan meg is fogadnak, hogy senki ne üvöltözzön. Vagyis ezentúl nem lesz értelme az ember zenéjét üvöltéssel tönkretenni, a zene értékes elemei ismét teret kaphatnak végre.

 

Mindez elkerülhető lett volna, ha a vásárló tudja, hogy nem a hangosabb a jobb. Meg, hogy a látszat csal. (Ezt a réges-régi mondást mindenki ismeri, a látszat mégis túl gyakran győz.) Tehát, az eladó legyen tisztességes, a vevő meg ne legyen tudatlan. Ez utóbbi elkerülése a másik célunk.

 

Ódivatúak vagyunk? Vagy szimplán hülyék? Szerintünk mindig is lesznek nemes szívű lovagok, akik neki mennek a szélmalomnak, azzal a különbséggel, hogy ma létkérdés a malmok ledöntése, mert a mese átfordult: a malom többé nem látszat, a malom urai tényleg átvernek minket annak a médiának a segítségével, amit mi, média profik hoztunk létre nekik, hanggal, képpel. Jó mi?

Bejelentkezés

Belépve marad?

Bejelentkezés

Partnerek